Skyddsträning med Ginzas uppfödare

Igår var en riktigt bra dag!! Det var hundträning med Ginzas uppfödare och några av hans kolleger. Det absolut roligaste var att vi hade tre "valpar" från G kullen på plats! Det var riktigt roligt att se dem agera in action! Det mesta såg jag dock från kameralinsen, då självklart den var med. Man ser verkligen att de tre är syskon, men oxå att det var en tik och två hanar. För herregud så stora killarna är jämfört med lilla Ginza!

Jag körde två pass, första med Peter och det gick sådär till en början. Ginza är snuffsig i näsan och tyckte att det var lite jobbigt att bita åt ordentligt och jag var ärligt talat lite (läs Mycket) nervös. Men efter två bett så kom min vanliga Ginza fram o jag slappnade av mycket bättre. Efteråt fick jag tips från Glenn och när han pratar förstår man verkligen vidden av hans hundkännedom! Riktigt imponerande!

Efter några hundar så skulle jag köra mitt andra pass, men denna gången skulle Glenn hjälpa mig. Nervositeten kom så klart tillbaka, men under tiden han berättade hur han ville göra så försvann den helt. Vi körde några bett, jag fick komma fram och berömma, Ginza höll tryggt o lugnt och sen var det vinst! Fy vad hon tycker att det är kul!

Sen blev det lite ordning och reda träning. Hon skulle sitta fot och titta på mig innan hon fick gå på kudde som var framför henne. Fick påminna henne om vad fot innebär, men efter det trillade polletten ner och hon var riktigt duktig!

Så det var en sjukt givande träning och jag har så mycket att ta med mig därifrån! Både av tipsen jag fick riktade direkt till mig, men även det man fick se när de andra tränade sina hundar. Längtar massor tills nästa gång!



Någon som har en tidsmaskin?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0