Jag är så imponerad

Det är helt otroligt hur mycket denna lilla tjej imponerar på mig. Vi har varit ute på vår första egna promenad utan någon av de andra två som drag hjälp. Min tanke var att jag inte ska göra det svårare för mig senare, genom att Ginza ska vara van vid att ha med sig de andra hundarna som stöd. Så sagt o gjort, jag Aleya o Ginza gick först en runda och tur nog så duggade det lite och bara det fick aleya att vilja vända! Så när hon gjort sitt vände jag och gick hem o lämnade Aleya.

Ginza hängde nog inte riktigt med i svängarna för de första 10 metrarna tultade hon på som vanligt glatt. Sen satte hon sig helt sonika ner och tittade sig omkring. Det såg såå roligt ut! Man såg riktigt hur hon funderade "Vänta nu... Vi var en till innan" Men jag kallade på henne och hon glömmer vad hon tänkte på och kommer glatt tultande med svansen vajande!

Hon fick vara lös när vi kom till grönområdena och hon höll sig till en början bara en två meter omkring mig. Men när jag ställde mig stilla mitt på gräsmattan så vågade hon bege sig på lite äventyr. Testade med en liten inkallning då de har gått så super bra hemma, och visst kom hon som skjuten ur en kanon! Duktiga duktiga Ginza!

Sen gjorde jag något man INTE ska göra när man har en liten valp lös för fösta gången!! Jag fick ett sms och dumma jag skulle så klart kolla det. Under de sekunderna jag kollade smset så kom det ett gammalt par snett emot oss. Då var Ginza närmare dem än mig och hade inte riktigt sett dem än. Jag ropar på henne och hon tittar upp, ser det gammla paret och vände på klacken och sprang mot mig!! Lyckan var gjord! När hon väl kom så blev det en massa kel o lite godis. Dock är hon kräsen utav bara *pip* och ratar nästan allt godis utan det där riktigt dyra som kommer i små små påsar med en massa luft o några få godisar i botten. Men den bästa ska bara ha det bästa!

När vi sen var på väg hem fick hon gå lös ända tills vi kom till cykelbanan. Där fick hon koppel på sig och tultade glatt fram. Vi stötte på två tjejer som frågade om de fick hälsa o jag gjorde som med Aleya när hon var valp. Gick hon fram fick de hälsa, gick hon inte fram så fortsatte vi. Men Ginza såg en chans att få lite klappar och gick med säkra steg dit. Vi pratade lite och de frågade en massa om Ginza och rasen. Det var riktigt kul!

Väl hemma så kom Aleya ut från sovrummet lite lätt yrvaken och sen dess så har Aleya o Ginza busat en massa. Just nu väntar jag bara på att de ska däcka så jag kan sätta in dem i köket och hoppa in i duschen!

Jag är så imponerad av denna lilla tjej! Det ska bli så spännande att se henne växa upp! Men jag misstänker att jag mer än en gång kommer att slita mig i håret över henne o hennes hyss! Dock vet jag också att jag kommer att smälta varje gång hon kommer och sätter sig bredvid mig o lägger en tass på benet för att få komma upp och mysa lite!


Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken trevlig sida! Tack för påhälsningen hos mig :). Det låter som en trevlig valp du fått tag i. Skitsöt också dessutom. Lycka till!

/Lina

2011-09-06 @ 17:06:53
URL: http://www.bubbelhund.bloggo.nu
Postat av: P.S Hundar

Dom finns bland annat att beställa här:

http://www.fiasbutik.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&Itemid=1&category_id=274&product_id=849



Modellen heter BIA Cottage iallafall! :)

Våra hundar älskar den! :)

2011-09-06 @ 17:25:24
URL: http://pshundar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Lina: Tack själv! Hon är helt fantastisk!



Pshundar: Nästan bud på att köpa en sådan, de var riktigt tuffa!

2011-09-06 @ 18:34:53
URL: http://www.cholmberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0