På egna äventyr



Idag har jag och Ginza varit på egna äventyr! Aleya fick stanna hemma hos Peter och Erko så Ginza fick själv förlja med till jobbet. Försöker så mycket som möjligt att göra enskillda saker med Ginza o Aleya, både för att Aleya inte ska känna sig osidosatt och för att Ginza inte alltid ska förlita sig på stödet från Aleya.

När vi stod och väntade bussen så fick Ginza sig ett riktigt prov! När vi står där lungt och stilla så hör jag hur sirener börjar tjuta, Ginza stelnar till och lyssnar spänt. Precis framför oss susar det sen förbi en brandbil med sirener och blåljus! Ginza tyckte det var lite läskigt, men när den väl var förbi så skulle hon efter!! *haha*
Så det blev den första bussresan själv med Ginza och efter den början var allt lugnt!  Hon pep lite i början men somnade snart i min famn. Väl på jobbet så var allt som vanligt och dagen förflöt hur bra som helst!

När jag var ute på lunchen med Ginza så gick vi bort och tittade på vägarbetet. Ginza tyckte att den stora traktorn var väldigt intressant! En av arbetarna kastade en stor spånskiva på marken och jag frågade fräckt om Ginza fick lov att gå på den. Han bara skrattade och sa att om jag fick den där lilla att gå på den skivan så fick jag mer än gärna. Jag som inte tänkte göra så stor sak av det hela gick bara rakt förbi den helt enkelt och Ginza fick välja att gå på den, gå bakom mig eller gå på andra sidan om mig. Men skruttan gick glatt upp på den som om det var fortsättningen av gräset! Den var  halvt ostabil  men det brydde hon sig inte nämnvärt om! Duktiga Ginza!!

Sen när vi skulle ta bussen hem så hittade jag ett galler i marken, och elaka jag var då tvungen att sätta Ginza på gallret. Men återigen så fattade hon inte vitsen med det... Sitta som sitta, det kvittar väl på vad tycks denna damen tycka!

Jag kan inte hjälpa det, men fan vad fräck hon är!! OCH inte att förglömma, idag så står båda öronen upp! Min lilla sockertopp!

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilken sötnos du har :)

2011-09-12 @ 21:19:43
URL: http://carinaduvefjord.blogg.se/
Postat av: Jennie & Exxa

Åh sicken sötnos!! :)

2011-09-13 @ 14:08:34
URL: http://www.exxa.se
Postat av: Ebba

SV: Jag kan bekräfta att det också ser väldigt roligt ut ;)

2011-09-13 @ 16:39:32
URL: http://ebbamolly.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0