Liten, tuff och vet precis vad hon vill!

Dagen idag började med att Ginza var inte helt med på att åka buss i morse, hon var lite orolig och gnällig. Dock fick hon inget ut av det så hon tystnade ganska så snart. När vi bytade buss så fick de gå och kissa o då träffade vi en tjej som kom fram och frågande om det var en lite Malinois valp jag hade i kopplet. Prata om att jag belv förvånad!! Vi stod och pratade lite innan jag skulle ta nästa buss till jobb.

Väl på den bussen så blev Ginza lite gnällig igen och jag började fundera på varför tills jag kom på att så långt fram som jag satt brukar jag inte göra. Om det helt enklet var det att hon kände att hon hade en massa folk överallt?! Tog henne i famnen och gick längre bak och då tystnade hon! Så nu vet jag det, Ginza vill göra som de tuffa pojkarna och sitta längst bak i bussen!

Väl på jobbet så gick flickorna och la sig och tuggade på sina ben. Ginza har verkligen anpassat sig och finner sig jätte bra i att vara på jobbet och tar det lungt och fint när vi är där. Visst så får hon och Aleya sina busryck ibland men de busar jätte fint!

Dock så fick Aleya sig en utskällning av Ginza när Aleya tog det lungt och låg o tuggade ben. Då tyckte Ginza att de skulle busa, så hon startade morra o skälla tills Aleya hade rest på sig o började busa... Hon är liten, tuff och vet precis vad hon vill!

Sen på lunchen så gick vi vår vanliga runda vid stora vägen och det gick hur bra som helst! Ginza hittade lite "bråte" som de använder vid vägarbetet och där var stålbalkar, pappskivor och lite annat. Efter att jag kollat så där inte var något vasst eller liknande de kunde skada sig på så fick Aleya o Ginza gå upp där och balansera o utforska. Detta tyckte Ginza var super skoj så när vi gick förbi de igen så bara SKULLE hon upp där igen!

Sen kom världens bästa Sambo och hämtade oss på jobbet. Vi tog en snabb sväng till parken och rastade alla hundarna. Ginza fick vara lös och springa runt och hon tyckte att Erko är såå spännande! Han har inte riktigt bestämt sig för vad han tycker om henne.... Liten o läskig lutar det nog åt just nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0