Kommando "Sovmorgon"

Jag har insett vad nästa kommando som kära lilla valpen ska lära sig är, det blir "sovmorgon"!! För herre gud vilken energi hon har, kl 6 på morgonen!! Det är inte riktigt då jag vill ha den! På vardagarna är hon lugnarre och halv sju går vi till bussen och sen sitter vi på bussen ett tag och då ligger hon lungt och stilla hos mig.

Men här hemma... *gah* Gick som vanligt upp kisseturen vid 3 för att förhindra olyckor hemma! Har än så länge inte haft en enda olycka hemma. Men två mindre på jobb. En gång när jag ser att hon behöver kissa, men jag satt i telefonen, dumma jag satt så klart i den fasta och inte i den bärbara som jag brukar.... Så det tar jag på mig själv!
Sen nästa gång var när jag satt och skrev på datorn och av någon anledning tittade jag bort på henne och ser att hon börjar sätta sig. Jag flyger upp, hon hinner klämma ut lite droppar och jag fiskar upp henne och bär ut henne på gräset. Där sätter hon sig snällt och kissar. Så ja, jag tror jag är väldigt bortskämd med denna lilla damen!

Kommer ihåg Aleyas rumsrens träning *fasa* Bodde på 5e våningen, dock med hiss! Fast jag är livrädd för att åka hiss om de är små o känns gammla. Denna var splitter ny så det gick oftast... Men ja 5e våningen, en liten plytte valp som hade urinvägsinfektion när hon var några månader och som sen kom tillbaka... Ja, det tog TID innan hon var helt rumsren min älskade Aleya.

Men åter till mitt nuvarande lilla monster. Vid sex så tog vi kisseturen och då hon verkade lite trött så gick jag in med henne i sovrummet igen o lade henne i tygburen och jag kröp ner bredvid min underbara sambo. Då började det... Hon gnällde, hoppade upp med framtassarna i sängen, blängde, gnällde lite till och så fortsatte hon i en timme. Försökte sätta ut henne till de andra hulliganerna utan framgång så tillslut så gav jag upp! Tog henne under armen och lade mig i sägen igen, med henne. Hon höll på att böka och stöka lite grann men efter ett tag så låg hon och slickade på mig tills hon somnade. YES!!!!

Så vi sov till halv nio då hon började stöka igen och för att min söta men oerhört trötta sambo skulle få sova lite mer så gick vi upp. Det blev en massa bus med alla tre vovvarna och jag är så glad att de två stora klunsarna är försiktiga med lilla Ginza. Känns jätte tryggt! Även om jag inte skulle lämna dem helt obevakade alla tre. Att lämna Aleya och Ginza känns helt Ok, men Erko är så himmla stor och tror han är lika liten som Aleya... Vilket inte alltid är en så bra egenskap!


Kommentarer
Postat av: Emelie o Nova

ja, jättesnällt!!

Okej, ja det är ju svårt att se alla egenskaper än så länge men kul att det känns bra nu iallafall :)

2011-09-10 @ 16:51:33
URL: http://nagontingstorre.blogg.se/
Postat av: amanda

jag köpte den på arraks hemsida, jätte rea på den nu !

2011-09-10 @ 17:32:57
URL: http://amandalundwall.blogg.se/
Postat av: Dannielle

Åh tack! Jag känner ckså att han rent instinktsmässigt, "ras"mässigt och i allmänhet reagerade precis som han ska! Att sedan människor tycker det är ett otrevligt beteende - det får stå för dem. :)



Jag hade f.ö fått panik på en hund som går upp redan vid 6, Rex sover lika länge som vi väljer att sova om inte längre. :P

2011-09-10 @ 18:20:55
URL: http://rexmattes.blogg.se/
Postat av: Lilla fröken Dobermann

Här hemma måste vi ut och kissa fem eller tidigare (dålig vana) och det är inte så kul -_-



Tack för din snälla kommentar! Det är bara att sno alla inlärningsknep man vill :)

Du verkar också ha en trevlig sida :)

2011-09-10 @ 18:57:39
URL: http://my.opera.com/evakuera/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0