Kanin jakt!

Idag har Ginza fått jaga kanin! Eller ja, hon fick inte jaga kanin!! Efter jobbet så smet jag och Peter hem till Pernilla för lite träning av hund och jakt av kanin!

Underbart gulliga Pernilla hade varit ute och rekat innan och hittat massor av kaninisar på åkrarna! Perfekt tyckte vi! Men när vi kom dit och vi gick och gick och gick... Utan att hitta en enda jäkla kanin! De var helt borta!

Frustereringen var hög och när Ginza spanade in Pernillas son på cykel så körde vi tankesättet jaga som jaga, hon ska INTE göra det! Så när hon skuttade efter sprang jag efter henne, och föll pladask!!! Så vi alla fick oss ett gott skratt och Ginza tyckte matte var läskig som sprang efter henne o helt plötsligt föll...

Men skam den som ger sig, vi skulle ha en kanin idag, så var det bara! Så Pernilla fick helt enkelt ta ut en av sina kaniner i sele och operation "inte jaga kaniner för då dör du" inleddes!

Det hela gick super bra! Även om det var lite kallt och min röst tappades någonstans på gräsplanen... Men det gick in att kaniner är skit läskiga för då blir matte skitförbannad! Körde lite inkallningar med kanin på mitten och då blev det en båge förbi kaninen för att snabbt komma till matte sen.

JIPPI!!!!

Så nu ska vi ut och köra detta någon gång till så hon vet att bara tittar hon på en kanin så blir Matte skitförbannad!

Kommentarer
Postat av: amanda

hahahaha så himla kul att ni jagat kaniner som sjutton, men det hela slutar med att ni får ta ut en tamkanin i sele !!



åh jag tror jaga växt lite för fort, eller jag är orolig för det, så jag har bytt till ett Largefoder från ett Medium, för herregud vad hon drog iväg. Och min foderleverantör rekommenderade large då de har mindre fett och protein i deras large :)



Tack för berömmet, hon är fantastiskt duktig och ibland glömmer jag bort att hon bara är 13 veckor, är rädd att jag ibland ställer för höga krav :O



Jag försöker också hitta kaniner, rådjur osv osv, men hittar inget för vi har inte så mkt här omkring som jag vet om.

Fåglar däremot har vi skvallertränat en hel del på och det funkar bra, nu kan jag använda "nej", fortfarande i koppel dock, och hon jagar dom inte även om hon spanar.

2011-09-20 @ 09:51:18
URL: http://amandalundwall.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0