Ginza

Ibland tar ens liv en helt ny vändning, det gjorde mitt liv idag. Jag var och hämtade en liten Malleflicka vid namn Mallekrafts Ginza! Denna lilla tös tog hela mitt hjärta i besittning efter två minuter och jag har redan förvånats över hennes självsäkerhet och lugn efter bara en dag med henne.

Vi hämtade henne i morse och hade en mysig stund med alla valparna o Mia & Glenn. Efter en massa prat, mys o påskrivning av papper så fick jag mig min lilla flicka i famnen och vi var på väg. Satt med henne i famnen ett tag och bara förundrades över att denna lilla tjej var Min! Kännslan var overklig och helt fantastisk! På väg hem så blev det en sväng in om mina föräldrar för att visa guldklimpen innan vi åkte hem. Dock så tog denna lilla dam det så bra att vi stannade en kort stund och åt en liten lunch.

Hon fick träffat Aleya och det gick över förväntat. Aleya tyckte hon var lite söt men hon var inte jätte intressant. Medans Ginza tyckte Aleya var super cool o följde efter henne som en skugga. När Aleya sen sprang in i huset var det liite läskigt att följa efter, så då följde Ginza efter mig istället. Ginza hittade lite bollar i trädgården o den roligaste var den gigantiska fotbollen!! Dock gick det inte så bra att få tag om denna av förklarliga skäl, så Peter var en ängel o hämtade en brandslang istället. Av denna enkla handling gjorde han sig bästa vän med Ginza, brandslangen blev bästa saken av alla o hon tultade runt stolt med den!

Sen var det dax att åka hem till oss och Ginza fick åka i famnen på mig. Hon låg där så fint och sov utan att gnälla det minsta lilla. Det var det mest självklara i världen för henne! Inget konstigt alls!

Hemma så blev det upptäcksfärd och plastmattan i hallen var helt ok, sen var parkettgolvet lite läskigt men när matte gick in där så fick man följa med... Då blev korgen med leksaker, bia bädden o tygburen undersökta innan hon dök ut i trädgården. Där hittade hon Aleyas gammla ben o hon lade sig pladask o började tugga!

Hon fick träffat Erko som var LÄSKIG!! Han är ju Gigantisk! Så han fick in i köket bakom barngrinden o då kunde man efter ett tag titta på honom där igenom.

Sen blev det middag som man åt med stor aptit, men vågar inte annat när Aleya står en bit bort och trånar efter maten...! Efter middagen blev det en tur i trädgården och den blev invigd efter någon minut.

Under middagen som intogs i vardagsrummet hade jag en fotvärmare i form av Ginza och där ligger hon fortfarande.
Denna underbara lilla varelse har tagit mig med storm, och jag längtar efter att få lära känna bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0