Första valp dagen

Då var första natten med valp avklarad. Det gick bättre än vad jag förväntat mig! Jag hade i och för sig alla värsta senariona jag kunde tänka mig uppmålade. Aleya o Erko fick sova i köket som vanligt och Ginza fick vara i sovrummet hos oss. Hon fick ha sin tygbur bredvid min säng och hon sov i den fram till ca 4 då vi gick ut en snabb kissrunda och efter det så hittade hos sängöverkastet som låg på golvet och det var helt klart en toppen plats att sova på enligt henne! Dock så försökte jag få in henne i buren o så länge  jag var vaken låg hon där, men jag somnade till igen och när jag vaknade låg hon borta på överkastet o små tuggade på Peters kläder... Ooops!!

Gav henne ett lite tuggben och då låg hon fint tills det var uppätet... Dock jag var mer död än levande när hon tyckte det var dax att gå upp, så av gammal vana med Aleya fiskade jag upp henne i famnen o somnade om. Det gillade hon och sov vidare 1,5 timme till. Det gillade Jag!!

Nu under dagen så har hon haft sin första riktiga koppelpromenad och det gick super bra. Hon tar draghjälp av de andra två hundarna i huset och springer glatt efter med svansen viftandes! Än så länge (ta i trä) har det inte hänt någon olycka inne utan allt har gjorts ute. Det är så skönt att det varit varmt i helgen så altandörren har stått öppen och hon kan utan problem gå ut där själv även om alla andra är inne.

Hon har även lyckats med bedriften att släpa ut nästintill alla leksaker i trädgården alldeles själv. Hon leker lite med dem där ute, sen kommer hon in och hämtar nästa! Dock har hon redan vissa favoriter, bland annat en som Erko fick tag i innan... Så den saknar ett öra och har genomgått en mindre hjärnoperation... Men det är sånt som händer!

Idag har hon även fått åka bak i bilburen när vi skulle ett snabbt ärende. Där ligger hon lungt o tyst och tycker att det är väl inget konstigt att åka bil! Dock så blir hon lite pipig när man står stilla en längre tid. Då kan hon pipa någon minut innan hon ger upp o lägger sig och sover.

Jag är så imponerad av denna lilla dam!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0