2 Hundar till salu!

Gah! Idag har jag två hundar till salu. Behöver inte vara högstbjudande... Bara någon tar dem typ, dock kanske inte till samma hem, för man kan lätt bli knäpp!

Jag vet inte vad det är med dem idag men de har busat 24/7! Jag har fått sätta in Aleya i ett rum och Ginza i ett annat för att de ska lugna ner sig. Hade Ginza i knäet ett tag för att hon skulle sova och kommenderade Aleya att ligga i korgen. Då låg de båda lungt ett tag för att sen ladda igen så då fick Aleya in o sovrummet och Ginza ligga här i vardagsrummet.

Nu sover de båda och jag har öppnat dörren till sovrummet så att Aleya kan komma ut om hon vill. Hoppas dock att hon sover lite till...!

Kommentarer
Postat av: Emma, Harry och Hilja

FNiss, inte alltid kul att vara hundägare! ;) Hilja mår mycket bättre, men jag blir inte klok på hennes hälta...

2011-09-27 @ 22:05:24
URL: http://herrharry.se
Postat av: amanda

jag har lärt in nosdutt på två sätt. med min första shejpade jag in det, belönar ALLTID i handflatan på handen de ska trycka nosen på, belöningsplacering :)

Med Jaga började jag att vara i en inhägnad, kampade som fan, släppte och gick iväg (hon sprang ju iväg från mig så jag gick åt motsatt håll), pillade i marken tills hon kom, (hon kom alltid med leksaken i munnen då hon alltid bär saker) och då fick hon en godis mot att jag tog leksaken och då kampade vi massor. Sen gjorde vi så lite grann och när hon började komma till mig relativt fort efter att jag slutat kampa och hon vunnit så tog jag bort godiset och bara kampade, hon behövde alltså inte släppa leksaken.

Därefter höll hon sig alltid till mig när jag släppte leksaken och då stog jag kvar alternativt backade bakåt om hon la sig ner och började tugga på leksaken tex, och sen när hon var framme hos mig började jag kampa. och när det satt så höll jag fram handen och när hon väl kom fram så långt att hon hade nosen vid handen så började jag kampa.

(Oj jag skriver en hel bok :O) och det är det du ser på filmen. Sen i måndags så lärde vi in nosdutt och nu nöjer jag mig inte förens jag får en så pass bra nosdutt att jag även får tag i leksaken. hon får alltså inte börja kampa om hon kommer, duttar snabbt som fan och sen drar. då står jag kvar.

2011-09-27 @ 22:51:10
Postat av: Sara

Kul att du tittade in till mig :)



Tack men jag har redan tre hundar så behåll dina du ;)



Husse är lite större än det där hålet som blev över i soffan ;) jag får såklart alltid plats ;)



Ha en bra dag!

2011-09-28 @ 07:42:23
URL: http://vogelberga.blogspot.com
Postat av: Sandra

Haha :) Det låter ungefär som vi har det här hemma. Här har vi satt upp barngrindar som vi kan stänga så att busarna kan komma undan från varandra när någon av dem blir för mycket för den andra (Läs, när Jazz blir för mycket för Salsa;-)

2011-09-28 @ 23:00:34
URL: http://sandrawingfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0