Tuff som en agaspis!

Jag har insett att min kära valp har fått en jäkla miljöträning och det är i nuläget inte mycket som hon reagerar för.

Idag så var vi ute och rastade som vanligt på lunchen, då är där en byggarbetare som håller på att skära i lite plåt/stål stänger. Han använder en stor såg och gnistorna sprutar runt honom. Jag tänker i mitt stilla sinne att jag ska gå över gatan då det bara är ca 5meter mellan honom och mig om jag skulle gå kvar på gräset. Men ja... Tjejerna tuffar på frammåt och bryr sig inte nämnvärt om honom och när vi är någon meter ifrån ska vi gå över men då kommer en lastbils invation på 5st i rad.

Så det fick bära eller brista och vi gick förbi killen med 5meter och ingen av flickorna reagerar! Ginza ville dit och hälsa... Hrm... Man kan inte klandra henne för att vara feg!


Kommentarer
Postat av: Britt-Inger

Socialträning är guld värt när det händer oförutsedda saker runt hundarna, då tackar man sin lyckliga stjärna att man utsatt dem för olika miljöer. /Britt-inger

2011-10-26 @ 20:43:37
URL: http://cabam-cabam.blogspot.com/
Postat av: amanda

Härligt! Så det ska vara

2011-10-28 @ 12:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0