J*vla Kaniner!!

Ok... Jag är den typen av person som innerligt hatar kaniner när jag är ute och rastar mina hundar. Aleya som är snabb som en vessla har tyvärr i sina unga dar sprungit ikapp och fått tag på en kanin. Detta har gjort att det är stört omöjligt att få henne att sluta jaga kaniner!

Så tänker jag inte ha det med Ginza! Så hennes kanin träning tänkte jag börja med nu när hon är en lite parvel. Första gången var hemma hos Pernilla och Janne. Då lyckades jag o Pernilla få upp två kaniner men Ginza såg inte dem. Så det gick inte så bra...

Sen var jag och Peter igår ute på Spillepengen i Malmö där det kryllar av kaniner! Där är en soptipp och intill en massa grönområden = Perfekt kaninbostad! Men efter ett bra tags promenad utan att se en enda kanin åkte vi vidare till ett annat ställe på Spillepengen. Där hittade vi inte heller en enda kanin... Annars kan man inte ha hundarna lösa här då det är kaniner var femte meter!

Men men, vi misströstade inte och körde vidare idag! Vi fortsatte vårt mission! Vi åkte till Bulltofta industriområde och letade, här hittade vi faktiskt två stycken!! Dock så var de en bra bit bort och precis bakom dem var det en väg där det kom en del bilar på. Och även om min plan är att haffa henne tidigt, så vågar jag inte riktigt när det är mot en väg. Så det sket sig...

Sen åkte vi ut till en liten väg som hade två stora fält på båda sidorna! Perfekt att hitta kaniner på! Och när jag varit där med Aleya så har det ALLTID varit en massa kaniner. Men tror ni att där var några kanier idag!? NEJ!! Så klart inte!

Så min fråga är, var FAN är alla JÄVLA kaniner när man behöver dem?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0