Världens elakaste Matte

Om mina kära flickor hade fått utse mig till något i går så hade jag nog enbart varit uppsatt i kategorin "Världens elakaste Matte"! Det blev både kloklippning och avmaskning på en och samma dag.

Aleya avskyr att få klorna klippta så till den milda grad att efter jag gjort det så undvek hon mig resten av kvällen. Gick jag in i sovrummet så gick hon ut, gick jag in i köket så gick hon därifrån. Det var till och med så illa att när jag skulle ge dem mat så kom Aleya knappt fram till matskålen, för JAG var ju där...

Jag tycker att det är såå jobbigt att hon få sådan panik. När hon var mindre har det fungerat bra, men det har bara blivit värre och värre. Vilket tyvärr gör att man drar sig för att göra det, för hur kul är det att ha en hund som HATAR en. Peter hade innan en stor schäfer hane som morrade om fel person tittade på honom. Att hantera honom var speciellt och det var inte vem som helst som kunde göra det (även om han var min lilla nallebjörn). Men Peter har sagt att denna nästan 40kg kloss var lättare att klippa klor på än lilla nätta Aleya. Hon spänner hela kroppen, strerat emot, försöker morra, slingrar sig som en orm och gör allt för att försvåra.

Att klippa på Ginza gick snabbt och enkelt, vilket är så skönt!

Kommentarer
Postat av: Annica

Det blir knallrött ;) Kunde inte hålla mig

Postat av: Ann-Margret & Vinja

Men jösses vilken långsint vovve du har, inte ens äta för att du är i köket. Får verkligen hoppas hennes klor inte växer super snabbt så dom måste klippas varje vecka.



Ja det kan nog vara rätt bra att börja med spåret, kan ju klara mycke själv då och är inte så beroende av andra.



Hoppas det kommer gå bra med träningen av lilla Ginza :)



Kram

2011-10-03 @ 22:58:52
URL: http://heratorpetsvinja.minwebbplats.se
Postat av: amanda

åh vad jobbigt med en hund som är tråkig att klippa klorna på :( jag förstår att du drar dig.

2011-10-04 @ 09:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0