Första träningskvällen

Igår så fick Ginza vara med på sin första träningskväll som tillbringades ute hos Pernilla och Janne. På väg dit så gnällde hon en hel del tyvärr. När jag pratade med Peter så tystnade hon, men så fort peter pratade och jag tystnade så började hon gnälla igen.

Väl framme fick hon gå på upptäcksfärd och undersöka blommor, poolen (dock bara utanpå! :) ) och fåglarna i deras stora voljär. Ginza tyckte de var intresanta, så snälla pernilla tog med henne in så hon fick titta närmre på fåglarna. Duktiga Ginza tyckte det var super intressant!

Sen smet vi in en sväng och fikade. Ginza fick följa med in och hittade ett tuggben som hon lade sig och tuggade på. Sen somnade hon under vardagsrummsbordet och vi satt alla och pratade lite.

Efter ett tag så skulle Peter ta ut Erko och träna lite och jag tog med mig Ginza. Då det VÄRSTA jag vet är hundar som måste gå i koppel för att de drar på vilt, så är detta något jag tänker träna bort tidigt! Så jag och Pernilla gick ut på fälten på kaninjakt! Vi gick och pratade och hade hur kul som helst. Vi lyckades faktiskt skrämma upp två stycken kaniner, bara det att Ginza såg dem så klart inte... *suckar*

Men vi gick tillbaka efter ett tag och trodde att vi skulle ha en liten valp som var helt slut efter vår runda. Men icke! När vi kom tillbaka så tränade Peter Erko igen och Ginza tyckte det så jätte intressant ut. Han avslutade och hämtade Aleya. Då får Ginza busryckt och busar ett bra tag med Aleya. Vi står och pratar lite tills vi inser att det är riktigt mörkt ute och börjar bli kallt.

Vi får säga hejdå och packar in oss i bilen. Tror vi inte hade hunnit rulla ut från deras uppfart innan Ginza sov som en stock! Hon var helt slut efter vår lilla utflykt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0